Skip to content
  1. Home
  2. Award
  3. Selection procedure

Selection procedure

Our extraordinary selection procedure

Kein gewöhnlicher Award: Als Konsumentenpreis konzipiert wollen wir mit dem Kitchen Innovation Award die Bedürfnisse von Verbrauchern erfassen, bedarfs- und gesellschaftsgerechte Produktinnovationen fördern und beson­ders verbrauchergerechte Produkte herausstellen. Eine Auszeichnung mit dem Kitchen Innovation Award dient Konsumenten, Fachpartnern und Einkäufern im Han­del gleichermaßen als klare und objek­tive Orientierung beim Kauf. Der Kit­chen Innovation Award wird einmal jährlich für herausragende Produkte aus den Branchen Küchen sowie Koch­ und Küchenausstattungen verliehen. Die Besonderheit: Unser Wettbewerb zeichnet sich durch sein mehrstufiges Auswahlverfahren aus. Für eine um­fassende und unabhängige Beurteilung ist für uns nicht nur die Meinung einer Expertenjury, sondern vor allem die des Verbrauchers entscheidend.

Stage 1:

Nomination

Our competent pre-selection: an practice-orientated expert jury evaluates all submitted products and product designs against pre-defined criteria and decides which ones will be accepted for the subsequent consumer survey (nomination).

Stage 2:

Consumer survey

In our opinion, a consumer award should focus on the wants and needs of the consumer. In the next and decisive stage of the competition, consumers from the target group evaluate the submitted products via a representative survey conducted by a recognised market research institute. And this is precisely what makes the Kitchen Innovation Awards so valuable: in the decision-making process, the decisive factor for the awarding of the coveted prize is consumer opinion.

Award

We set great store by transparent evaluation. The title ‘Award-winning product’ goes to all products whose score is above average in at least two of the criteria, in addition to a superior overall performance.

Added bonus: Market research results and trend report

For long-term sales success, knowing the consumer's opinion of the product is essential. That is why we hand over all market research results from the consumer survey to the nominees and winners. In addition, all entrants receive the results of the annual trend analysis that we conduct on current issues relating to the theme of kitchen design and cooking. That’s because the basis for consumer-oriented product development is having access to the latest market insight.

en_GB