Selection procedure
Our extraordinary selection procedure
Kein gewöhnlicher Award: Als Konsumentenpreis konzipiert wollen wir mit dem Kitchen Innovation Award die Bedürfnisse von Verbrauchern erfassen, bedarfs- und gesellschaftsgerechte Produktinnovationen fördern und besonders verbrauchergerechte Produkte herausstellen. Eine Auszeichnung mit dem Kitchen Innovation Award dient Konsumenten, Fachpartnern und Einkäufern im Handel gleichermaßen als klare und objektive Orientierung beim Kauf. Der Kitchen Innovation Award wird einmal jährlich für herausragende Produkte aus den Branchen Küchen sowie Koch und Küchenausstattungen verliehen. Die Besonderheit: Unser Wettbewerb zeichnet sich durch sein mehrstufiges Auswahlverfahren aus. Für eine umfassende und unabhängige Beurteilung ist für uns nicht nur die Meinung einer Expertenjury, sondern vor allem die des Verbrauchers entscheidend.
Stage 1:
Nomination
Our competent pre-selection: an practice-orientated expert jury evaluates all submitted products and product designs against pre-defined criteria and decides which ones will be accepted for the subsequent consumer survey (nomination).
Stage 2:
Consumer survey
In our opinion, a consumer award should focus on the wants and needs of the consumer. In the next and decisive stage of the competition, consumers from the target group evaluate the submitted products via a representative survey conducted by a recognised market research institute. And this is precisely what makes the Kitchen Innovation Awards so valuable: in the decision-making process, the decisive factor for the awarding of the coveted prize is consumer opinion.
Award
We set great store by transparent evaluation. The title ‘Award-winning product’ goes to all products whose score is above average in at least two of the criteria, in addition to a superior overall performance.
Added bonus: Market research results and trend report
For long-term sales success, knowing the consumer's opinion of the product is essential. That is why we hand over all market research results from the consumer survey to the nominees and winners. In addition, all entrants receive the results of the annual trend analysis that we conduct on current issues relating to the theme of kitchen design and cooking. That’s because the basis for consumer-oriented product development is having access to the latest market insight.